فرزاد مقدم تصريح کرد:فرآيند برندسازي بايد قبل از تصميم گيري براي خرج کردن پول در تصويرسازي و پيام رساني طي شود. اين فرآيند همچنين بايد قبل از تصميم گيري براي استراتژيهاي ارتباطات و طراحي پيام، مشخص شدن شرکتهاي تبليغاتي، ساختن وب سايتها و هزينه کردن در بخش روابط عمومي انجام پذيرد.
وي افزود:در حاليکه در بسياري از کشورها اين سيکل برعکس طي مي شود. همچنين ساخت برند براي يک کشور بدون در نظر گرفتن بستر، يعني وضعيت فرهنگي، سياسي و اجتماعي خود کشور نمي تواند موفقيت آميز باشد. يعني تصويري که از يک کشور ايجاد مي شود بايد برگرفته از واقعيتهاي دروني آن کشور باشد.
دبير سمينار تخصصي راهبردهاي ساخت برند درصنعت گردشگري گفت: تنها متفکراني موفق به ساخت برند مي شوند که از ميان مفاهيم متناسب با تصوير مورد نياز، مفهومي ذهني مطابق با خواست بازارهاي هدف انتخاب کرده و سپس با مديريت تبليغات صحيح آن را ميان نامهاي مورد پسند درون ذهن مخاطبان هدف قرار دهند.
وي که کتاب برند در گردشگري را دردست تاليف دارد با اشاره به موضوع مقاله خود گفت: در اين مقاله نتايجي که از پژوهش درباره 10 کشور مختلف دنيا و برندهاي گردشگري شان بدست آمده را در ساخت برند گردشگري ايران به کار گرفته و از دل آن پيشنهاداتي براي طرح کامپين برندسازي ايران عرضه کرده ايم./121
انتهای پیام/